Vår!

Det känns att våren är på väg! Det snöade i och för sig senast i förmiddags och vi har fortfararnade typ 30 cm. Men det luktar vår! När jag går till skolan på morgonen kvittrar fåglarna! Just nu skiner solen och värmer helt underbart och jag har dragit upp persiennerna dagen till ära! Det är slaskgator överallt, men det kan jag överleva, jag kan till och med överleva att snön smälter om det ska vara såhär! Det är en Trysilvår, en sådan som det aldrig någonsin blir i södra Sverige! Sitta ute i snön utan nästan några kläder och sola. Göra långa utflykter i det vackra vårvädret. Åka skidor i slasken och få gogglebränna, ja ni fattar grejen! Helt underbart! Jag ska gå till Edvard idag, hoppas solen inte hinner gå ner bara!

Idag var sista dagen på praktiken :-( Jag kommer att sakna barnen så mycket! De är så underbara, alla barn är underbara. Sista lektionen hade vi sportlovsdisko, stämningen var på topp och jag bara stod där och tittade på dem och kände hur mycket jag tyckte om dem. Ni förstår, barn är så speciella. På något sätt är de mycket renare än alla andra människor. De är opåverkade, osårbara, ärliga och så vackra. Innan var jag lite tveksam, men nu är jag helt övertygad. Jag har valt rätt yrke!

Det går bättre med lägenheterna. Vi har fått en som vi ska kolla på imorgon :-) Det ska bli kul! Vi har flera på gång också men de har vi inte fått än :-( Jag tror att det finns en chans att vi får i alla fall några av dem! De ligger på Assistenvägen, inte där vi helst vill ha, men vi har insett att vi nog inte kommer få en lägenhet där nu ändå. De ligger på andra våningen, vilket är ett krav. De verkar ligga bra med inte så mycket insyn också :-) Imorgon ska vi kolla, det ska bli kul! :-D

Kommentarer
Postat av: Per

Det är ju skönt att du känner att du valt rätt yrke!

Men du är det inte lite tidigt med vår i februari, jag tycker det känns konstigt när fåglarna kvittrar och det är 11-12 plusgrader som vu hade häromdagen.

Lycka till med lägenheten !!

2008-02-22 @ 23:06:58
Postat av: Elin

Nja. egentligen inte... vi har ju fortfarande snö och nollgradigt. Det snöar just nu faktiskt :-) så det är inte riktigt vår i en sörlännings ögon. Egentligen är det väl vad man kallar vårvinter, men det är ju också en sorts vår! Jag fick bara sådana vårkänslor igår, det var härligt!

2008-02-23 @ 11:02:29
URL: http://ettparord.blogg.se
Postat av: Linnea

Ja.. barn är underbara =)
Inte för att dom inte kan vara illbattingar ibland också, men det har ju sin charm det med på nåt sätt :)

2008-02-23 @ 14:50:54
URL: http://linnch.blogg.se
Postat av: Eva

Tänkte bara berätta att påskliljorna vid
husväggen snart blommar, krokusen också. Det finns även en liten gullviveknopp. Lite fel känns det men man får njuta av dem ändå.

2008-02-24 @ 13:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0