Köttfusket hos ICA fortsätter

Nu kommer det fram att många fler butiker över hela landet har fuskat med köttet. I rapporter och liknande nämns flera fall många år tillbaka i tiden. Uppdrag granskning har gjort en uppföljning av det uppmärksammade programmet. Det sändes ikväll men du kan snart se det på svt:s hemsida. Redan nu kan du se reportaget om fusket här.

Jag tycker ica är en bra affär, men vad gäller köttet och framförallt köttfärsen har jag blivit mycket mera kritisk. Jag köper inte gärna ica:s köttfärs, utan Nyhlens/Hugossons vakuumförpackade köttfärs (den är dessutom lokalproducerad) och det tänker jag fortsätta med. Ni som läser min blogg vet ju hur det gick när jag köpte ICA:s köttfärs...

Ja, vilken soppa! (köttfärssoppa ;-))

Läs mer här.

Kommentarer
Postat av: Erik

Vad jag har förstått håller alla affärer på sådär..Så skit samma så länge man inte blir sjuk =P

2008-02-20 @ 22:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0