Helg, del 2

OBS! Jag rekomenderar att ni läser del 1 först! :-)

Okej, nu är jag hemma och har pluggat färdigt för idag, skönt! I alla fall så var det ju söndag senare då. Då åkte vi till Sörbyakyrkan i Antnäs (Jag håller på att bli stammis där ju!) för att Hanna (från Hjälmaredsklassen) skulle sjunga på gudstjänsten. Det var bra, såklart! Efter det åkte vi hem till Linus och Rebecca, jag hade aldrig varit där förut, så det var roligt. Det var jättefint hemma hos dem, vi såg bland annat på filmen från deras bröllop, det var roligt! Efter det så köpte vi godis och åt på Max, nyttigt va? Jag blev verkligen jättesugen på att äta hambrugare och pommes frites på något snabbmatställe, vilket som helst egentligen, men är man i norrland får man ju anpassa sig ;-) Det konstiga var att jag aldrig brukar bli det, pizza eller godis eller kakor eller andra sötsaker kan jag bli sugen på, men inte hamburgare! Gott var det i alla fall!

Efter det var det plugg som gällde, ingen vila här inte! Efter det så fick vi tillslut komma och se på en annan lägenhet som vi också har bokat. De hade inte varit hemma och ville inte att vi skulle komma igår, men vi var ju tvungna att bestämma oss om den andra lägenheten igår, så vi fick komma ändå! Den var otroligt jättefin! Alla tapeter var fina och det var bara att flytta in, inget att göra. Dessutom var de som bodde där jättetrevliga och de hade en jättesöt bebis, synd att den inte ingick i lägenheten! När vi hade kommit ut där ifrån bara vi tittade på varandra och Edvard sa "Vill ha!" jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Den var helt underbar, där vill jag bo! Men vi ligger bara på andra plats i kön!

Efter mycket irritation kom vi fram till att tacka ja till den fula lägenheten, men hoppas att vi får någon annan, helst den fina, och i sånna fall tacka nej till den fula. Idag ska vi kolla på en till lägenhet, som vi också har bokat oss på och ligger på andra plats på, hoppas den är fin. Det är ju ganska stor chans att vi får någon av dem! :-) Jaja, vi får se hur det går, jag åker ju "hem" till Lerum imorgon, så det vore ju bra om vi kan få någon av dem vi har tittat på nu, så jag också vet hur våran lägenhet ser ut! Vi kommer att få en lägenhet i alla fall, det är bra!

Jag vill flytta nu! Det känns konstigt att vi ser lägenheten nu och sen kommer vi inte se den igen förrän den är våran. Man har inte så bra minne som man tror, tur att det finns kameror så att man kan fräscha upp minnet! Det är i alla fall väldigt roligt att planera vad man ska ha för möbler och hur man ska möblera, men det blir mycket mer verkligt när man vet vilka rum man ska möblera i! Jag längtar!!! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0