Helg, del 1

Det har varit mycket i helgen, så jag tänkte ge er en uppdatering.... så mycket jag hinner, lektionen börjar snart...

I fredags lät jag Edvard se På spåret, han tycker om det pregrammet, himla panchis! ;-) Men det var under förutsättning att jag fick se hela Let´s dance sen :-) Jag var ganska trött, så jag somnade när de skulle säga resultaten, jag fick fråga Edvard vem som åkte ut sen ;-)

I lördags åkte vi till storheden och handlade och kollade på några stolar som var billiga som vi funderade på att köpa, men de var inte så fina, så det blev inte så, vi förlitar oss på Ikea istället :-)

Sen åkte vi och kollade på en lägenhet. Den var en katastrof! De som bodde där var fransmän och hade antagligen inte kunnat ta med sig några möbler. De hade i stort sätt en säng, ett skrivbord, en soffa, en TV och ett litet, litet köksbord med två stolar, i en trea! De hade inga gardiner i något av rummen. Dessutom var tapeterna gräsliga i alla rum utom ett, vardagsrummet. Tapeten som var i sovrummet var orange-aprikos och det var som att den kom emot än när man kom in i rummet, jag ville bara gå ut, eller spy. Från början ville vi inte ha den alls, vilket var ganska förståeligt. Men när vi tänkte närmare på saken kom vi på att då kan vi ju måla och tapetsera om så att vi får det precis som vi vill ha det. Det är ju bra. Så då tänkte vi att vi kanske skulle ta den i alla fall, läget var ju bra... Grejen var att vi var tvungna att bestämma oss senast söndag, igår alltså!

Sebare på kvällen var jag på inflyttningsfest. Det var trevligt :-) Fast jag missade melodifestivalen, det var tråkigt.

Nu börjar lektionen snart, så jag fortsätter senare, spännande va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0