Alla Hjärtans Dag!

Idag är det alla hjärtans dag! I skolan har vi skrivit kärleksdikter, ätit geléhjärtan och gjort alla hjärtans dag-kort hela dagen! Allt är sådär gulligt och mysigt som det borde vara jämt! Nu lyssnar jag på kärlekssånger :-) Jag vill verkligen inte ta disken, fast jag borde, för snart ska jag till Edvard, han ska laga middag till mig. Sen ska vi gå på bio :-D

Barnen i skolan är så otroligt söta! Det går inte riktigt att beskriva, men jag ska göra ett försök!

Igår var det en tjej som frågade mig hur länge jag skulle vara där, då sa jag att jag skulle vara där denna och nästa vecka också. Det tyckte hon var bra. Sen sa jag att jag skulle komma tillbaka senare i vår också. Då sa hon "Åååh, vad bra, för du är så snäll!"

Igår eller i förrgår så frågade en kille vad jag hette i efternamn jag sa såklart som det var. Tydligen finns det en i Luleå Hockey som heter Gusten Törnqvist, så han sa att vi var släkt. Ryktet spred sig fort genom klassrummet och snart var alla helt övertygade om att vi var släkt. Vad jag vet så har jag ingen släkt norr om Stockholm ;-)

En kille i klassen är väldigt avundsjuk på mitt hår. Jag har en (o)vana att dra i och tvinna håret ganska ofta. När jag gör det så tittar han på mig, drar i sitt korta hår och frågar "Hur gör du sådär? Jag vill också göra så!" ;-)

Appropå hår så var det ett av barnen som frågade mig igår om jag hade lockigt hår. "Ja, syns inte det?" frågade jag. "Jo, det är därför jag frågar" svarade hon då. Det där med logik är kanske inte deras starkaste sida ;-)

Jag trivs i alla fall väldigt bra i skolan! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0