Shop til you drop!

Ja, idag har vi shoppat, kläder och annat trevligt till oss själva och andra! Edvard har köpt två, jag upprepar: TVÅ klädesplagg idag, på samma dag! En tröja och en jättefin skjorta! Han är så stilig och jättesnygg i den! :-D Vi köpte fler julklappar också!

Vi bakade kladdkaka också, det var gott och kladdigt! Men det är ju så det ska va!

Idag är det kallt får jag lov att säga! - 13 grader! Jag kom på varför världens första inomhusgalleria finns i Luleå, det är kallt att gå på stan när det är 13 minus! Men det är ännu värre att gå inomhus med dunjacka och svettas massor, för att sedan gå direkt ut i kylan! Brrrrrrr!

Jag blev så sur idag, jag har letat efter ett par vinterskor i flera månader nu, eftersom det är 20 cm snö och 13 minus här börjar det ju bli dags! När jag äntligen hittar ett par, så är storlek 38 som jag brukar ha för stora, och så finns de inte i storlek 37! Då blev jag sur kan jag säga. Det jobbiga var att de fanns i vitt i storlek 37, så jag vet att de passar, fast jag vill inte ha vitt för de var inte lika snygga och det är ganska opraktiskt med vitt....Då är det jobbigt att bo i Luleå, för hade jag varit i göteborg hade det ju bara varit att gå till nästa din sko, men närmsta din sko här ligger i Piteå, och det är ändå 6 mil! :-( Ibland tycker jag inte om Norrland!

Fast något jag tycker om med Norrland är att det börjar dyka upp snowboardåkare överallt! Idag var det en som var inne med full mundering (Skidoverall, snowboardboots och snowboard) i shoppingcentret mitt inne i stan! :-) Det ni, det är som i alperna!

Nu ska jag snart sova!

Kommentarer
Postat av: Johan

Tabbe att första smilen hamna på två rader :P

2007-11-29 @ 18:25:20
Postat av: emma

nu fick jag massor av vintermys/julstämning...åhh, så mysigt med snö:D

2007-12-04 @ 21:14:36
Postat av: Elin

Hej Emma! Var har du varit? ;-) Jag har saknat dig på min blogg! Trevligt att du är tillbaka!

2007-12-05 @ 10:32:43
URL: http://ettparord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0